i-mitt-livs-form

Alla inlägg under juli 2011

Av Thomas Näsholm - 4 juli 2011 22:52

Gokväll!


Hoppas att er dag har varit bra! Jag sitter i lägenheten bland flyttkartonger och försöker att skriva nåt bra om förra veckans miniträningsläger St Olavsloppet. Det är så jag ser det, årets bästa träningspass! Tävlingssituationen gör att man ligger på sitt max hela tiden och det ger en bra träningseffekt kan jag lova! Som traditionen bjuder har vi ett lag från Golds gym. I år sprang jag tre sträckor på tre dagar och hade avslutningssträckan Byskogen-Östersund torget i lördags. 5,4 km mätte den. Jag hade bra draghjälp av en norrman och stapplade i mål på en tid jag är rätt nöjd med (mitt mål var att gå under 4 min/km vilket jag lyckades med med god marginal).

Här kommer lite actionbilder från loppet:

  Växling i Byskogen - nu kör vi!!

  Uppförslut ett par km - håll frekvensen!!

  Nöjd efter målgång i Levanger i onsdags, 30 grader varmt - tufft!

Nu har jag tagit ett par dagar träningsfritt för att hämta in lite inspiration. Löpningen brukar hamna lite i baksätet direkt efter loppet och så känns det även nu. Jag är mer sugen på paddlingen nu! Och styrketräningen, men den finns ju alltid med.

Ha det gott - på återhörande!

/Thomas

Ovido - Quiz & Flashcards