i-mitt-livs-form

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Träningsläger!

Av Thomas Näsholm - 23 maj 2013 08:27

Gokväll!


Dygnsrytmen börjar återställas efter en natt med minimalt med sömn. Igår lämnade vi Playitas träningsresort på Fuerteventura där Sportsgym haft träningsläger en vecka. Dagen har ägnats åt planering, sömn och ompysslande av sjuk dotter. Imorrn träder vardagen in igen.


Veckan på Playitas bjöd på riktigt mycket träning, riktigt mycket mat och sällskap av ett skönt gäng likasinnade. Pass som crossfit, grit, bodybalance, pump, step, styrketräning, trailrunning, löpning, core, MRL, föreläsningar och workshops har skapat en skön känsla i kroppen och nya inputs.


Några bilder från veckan som gått:


//Thomas


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Näsholm - 9 november 2013 10:33

Torsdagkvällen tillbringades med utbildarkostymen på igen. Utbildningen bli din egen PT-funktionell tränare gick vidare och den har gått från mer teoretisk till mer praktisk såhär tredje tillfället. Vi tittade lite på hållningen och obalanser i kropp...

Av Thomas Näsholm - 2 november 2013 09:52

Serien om den funktionella kroppen fortsätter. Bindväv är en vävnad som finns på många ställen i vår kropp och har som uppgift att bl.a hålla organen på plats, fästa muskler till skelettet samt hålla ihop musklerna. Bindväven i senor och runt muskler...

Av Thomas Näsholm - 19 oktober 2013 20:45

Befinner mig mitt i en delkurs till Fysiopraktor/sportkinesiolog utbildningen och sitter på ett högljutt O'learys och jobbar. Det finns flera fördelar med att vara på utbildning i fyra dagar: 1) man hinner gå igenom hamburgermenyn på O'learys 2) man ...

Av Thomas Näsholm - 29 september 2013 16:46

Hej!   Tillhör du en av dem som upplever att det är svårt att sålla bland alla kostråd idag, och att veta vad som är bäst - mindre kolhydrater eller mindre fett? Då ska du läsa vidare och ta del av den rapport som SBU (Statens Beredning för medic...

Av Thomas Näsholm - 21 september 2013 10:21

Hej När höstmörkret ha kommit behöver man ha nåt som ger ljus, nåt som ger energi. Och denna vecka har jag känt mig mer fylld av energi än vanligt. Kanske beror det på att jag haft en stimulerande jobbvecka med massa roliga saker som hänt. Så här ...

Ovido - Quiz & Flashcards